söndag 15 januari 2012

Tjejdag

Super med sovmorgon och lång frukost. Det gör nog att man laddar upp med energi i kropp och knopp :) Idag blev det tjejdag på programmet. Killarna åkte iväg på sina egna ärenden och jag tog vår andra bil till stan för att plocka upp morsan. Först drog jag med henne på Pilates träning till gymmet, (det var hennes första pilates pass), det gick riktigt bra men *hohoo* tungt var det, jag känner nog av det i musklerna ikväll. Det var ett tufft program så lilla magen fick nog sin träning till max. Efter träningen drog vi ut på shopping, mamma ska sy nya gardiner så vi började med att sök efter tyg till gardiner. På stan var det lugnt med folk, tror de flesta befann sig kanske i pulkbacken.... Men bra att att inte behöva trängas i butikerna och kunna titta runt i lugn och ro på utbudet, det var redan ganska bra med rea på vissa grejer, så några fina fynd blev det också för oss.

Dagens lunch blev "sallad med 5 egna val" på restaurang havtorn,
mmm deras olika röror är så goda tycker jag.

Detta  blommiga tyg fynda jag hem idag,
får se vad jag ska hitta på för pyssel att göra med det.
Kanske en Canvastaval eller nån hissgardin...



Lilla vännen Asterix fick idag en ny bädd,
och tur den blev godkänd av honom.
För den har redan använts flitigt.


Och ännu blåser det ute, bbrrr kallt med havsvindarna. Men såklart då värmer bastun bra så ikväll har vi badat lördags bastu och haft middagsgäster hos oss. Nu dax för lite tv då, de visar nu just - När lammen tystnar, längesedan man såg den filmen, får se då om jag kommer ihåg något av den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jätte fin blogg du har!
Och vilket härligt tyg du köpte. Vilken söt hund du/ni har, vad är det för ras?
Ha det bra där lååångt borta önskar vi i österbotten ;)
/ Annika N

Sophia sa...

Hejsan Annika!
Roligt att hör av dig :)
Och tack så mycket, jag testar nog bara mig fram ännu med bloggen men det tar nog sig, e nog en liten ny utmaning för mig i år...
Vår hund Asterix är en Parson Russell Terrier, jätte fin och rar är han...och lär sig snabbt nya saker (både bra och dåliga grejer), men han är nog annars jätte snäll med allt :)
Många hälsningar från oss, och ni ska ha en bra fortsättning på 2012!