tisdag 17 januari 2012

torr och fnasig

Och denna dag gick i racer fart. Hann ju bara stig upp och nu snart är det läggdax...
Har nu vart på träning ikväll, sköna Poweryoga pass. Kommer så bra ihåg för kanske 2 år sedan kunde jag inte ens tänka mig att gå på något sånt lugnt tränings pass....men nu då man en gång börjat på det kan man inte avstå mera. Ja, alltså det gör nog så att man "cool down" från allt och får ett inre lugn, laddar in energi i alla muskler så de skall orka byggas upp för styrka.

Tänkt ge lite tips om torr och fnasig hud. Jag har precis använd min favvo hudsalva LdB lotion, den är nog så bra mot torr hud och doftar gott. Det var av min mormor som jag fick tipset om LdB för många många år sedan då jag var liten tjej då jag var i hennes badrum och prova på det hon hade i sina skåp. Då sa hon till mig: "Du ska börja använda LdB när du blir äldre så får du ha len och fin hud länge och rynkorna hålls borta längre fast du åldras!" Det tipset använder jag mig av idag och tycker det passar mig och min hud jätte bra, (och ännu har jag inte sett några rynkor på mig *peppar, peppar*) Så mormor har nog rätt om det!

LdB vanliga är min favorit lotion, den andra LdB är med Aloe Vera doft.

Nu då jag är igång med lite skönhetsvård skall jag också passa på att tipsa om vård för torrt hår, trassligt hår och för de som har långt hår. Det bästa som finns är att använd balsam som styling produkt, använd en balsam du gillar och lägg lite i topparna före hårborstning och styla sedan tilll din frisyr, skölj inte ur balsamen! Men lägg inte balsamet i hårbotten då blir håret smutsigt ganska sanbbt igen. Jag tycker det hjälper mitt långa hår jätte bra nu då det är vinter och så kan jag lättare borsta det och topparns hålls fina.

Respons Balsam med nektar hjälper jätte bra åt mitt hår,
jag använder den som styling och dess doft är super härlig!

ViTALiS krämen är super bra mot torra läppar,
den använder jag som läppbalsam vintertid.

Restorate drycken är också en av min absoluta favoritprodukter som jag har hemma, den tar jag av varje gång jag utfört träning för att ge mig själv bästa återhämtning och så dricker jag av den varje kväll före läggdax, sedan jag började använda produkten regelbundet innan sänggående, sover jag gott och låter min kropp varva ner och återhämta sig för nästa dag och nya utmaningar :)

Detta är Min goda muskel återhämtnings drink
och godnatt dryck som jag tar av varje kväll för ZZzzz.


Men nu ska jag kolla väskan/packningen en sista gång, så jag har med allt för morgondagens Helsingfors dags trip. Hoppas jag vaknar i tid så jag hinner med morgonflyget...inget znossande imorgon :P

Inga kommentarer: