söndag 26 februari 2012

Tjejernas Halv åtta hos mig

Tänkte dela med mig och berätta lite status om "tjejernas halv åtta hos mig". Det var min tur att ha bjudning hemma hos mig denna gång, så i fredags hade jag 3-rätters middags bjduning åt mina fina vänner.
Menyn jag bjöd på finns här nedan och mitt tema för kvällen var Närpes "Österbottnisk" och så var klädseln tänkt som röd & grön färger...lite växthus, heheee.

Min Meny

Middagen e på gång
Det tar sig...snart klart för gäster...
Dukningen på sin plats, dax för mat -->
Lite "Niesby" sångtexter på dialekt,
vi sjöng så vackert tillsammans :)



3-Rätters Middag
Kottekaka och Kaffe/Te samt
rostade mandlar doppade i choklad & kanel
och mörk chokladpraliner

Jag tyckte allt gick bra och maten blev som jag hade tänkt mig. Ingen av tjejerna behövde gå hem hungrig...för det var nu mitt mål, att man inte ska gå hem hungrig :)
Och vi hade en super trevlig fredagsmys kväll tillsammans, ser redan framemot nästa och 3:e bjudningen som blir efter 2 veckor...spännande spännande...poäng lapparna samlas i nöffen :)

Inga kommentarer: