lördag 21 januari 2012

Donat och Plockat

Idag har vi städat och donat här hemma hos oss. Nu fick all grejer som hade med julen att göra bli nerpackade och granen slängdes ut fast den inte hade barratt så mycket ännu. Tillbax på sina platser fick alla saker komma fram som fått gömma sig för julens grejer. Men nog var det lite mot min vilja, egentligen att ta bort all mysig belsyning som vi haft fram, (ja, jag vet det har varit tjugondag knut), så lite efter var jag nog med utstädning av julen..... Men jag tycker ju att det är så himla mysigt med julen. Nu ser det ganska tomt ut här och där.... Lite sorgligt är det men också väldigt skönt att ha det städat nu. Och så kan man nu börja inreda med annat fint :)

Då var julgranen 2011 ett minne...





Tack för alla fina julkort vi fick Julen 2011.

Lyktorna får nu sprida fint ljus.
Lugnt e det nu efter man varit igång och plockat hela dagen. God middag och frisk kvällspromenix. Hoppas det kommer nån bra film att se på ikväll, jag skulle vara sugen på att se en rolig komedi :)

Dukat för middag :)

Och Asterix myser på ludde fårskinnen.

Har också hittat ett super gott recept på Kokosplättar, mmm så gott och enkelt att göra dem till frukost eller som mellis.

Kokosplättar
(1 portion)
1 ägg
3 msk kesella (kvarg)
3 msk kokosflingor
lite salt
(jag satte också i lite kanel)

1. Vispa ihop allt med en gaffel.
2. Stek på medelvärme i en stekpanna så att de får fin yta.

Det var via den här tjejens blogg jag fick tag på receptet:
http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2012/01/18/7124295-recept-kokosplattar-till-mellanmal-eller-frukost/

Inga kommentarer: