lördag 14 januari 2012

Yrväder

Jodå idag vakna vi upp till yrväder med snö ute. Och jag som skrev om igår att det var mörkt och tråkigt ute då vi inte hade någon snö....men det får jag nog ta tillbax *hahaa*, för nu just är det mesta snö på marken vi haft på åland den här vintern.
Snö snö...
Äntligen vinter på riktigt!
Blir så mycket ljusare och mysigare ute med snö


Jag började nu dagen med kort morgon promenix och träningspass/styrketräning på gymmet. Och före jobbet körde vi Asterix till min mamma som idag har fått ha sällskap hos sig, hon har varit hundvakt åt oss. Då Agneta hade en ledig dag så passa vi på att testa och se hur de skulle trivas tillsamman. Så Asterix har varit hos "mommo" hela dagen i stan och blivit bortskämd med allt....(jag vet nog att han fått igenom sin vilja när han blinkat med ögonen åt henne). Allt hade gått jätte bra, han hade varit snäll och de trivdes tillsammans, så nu vet vi att vi har en säker hundvakt i framtiden :)

<3 Grabbarna hälsar på varandra, mina sötisar <3
Här e det relax i hallen hos morsan, spännande och lite nytt med mattor på golvet. För här hemma har vi inga mattor alls i huset. Så det var något nytt att utforska.


Efter en hel veckas jobb så fick vi kom till dukat middagsbord. Jag & Andreas blev ikväll bjudna på fredagsmiddag hos min mamma. Det var jätte gott! Ja, alltså lyx kändes det som och lite ovanligt att bara sitta ner och njuta av lugn middag tillsammans. Glad att vi bor närmare varandra igen!


Dukat middagsbord i lilla mysiga köket hos mamma & pappa.

Middags menyn vi bjöds på var:
1. Lövbiff med bacon gräddsås och/eller 2. Marinerad stekt kyckling strimlor. Och till båda rätterna var det kokt potatis & kokta grönsaker samt sallad med tomat, gurka och fetaost, bröd och röd vin.

Gott gott!!!!


Efter njöt vi Kaffe och Paradis praliner, de kan man ju inte få nog av! Mmm gott!


Tack för en god och avkopplande fredagsmiddag, nu sitter vi hemma i soffan kollar på yrvädret ute. Tur man kan vara inne i lugnet och elda mysig brasa. Men inte skrämmnde snön bort oss allt för mycket, här tidigare drog vi på oss ute kläderna och gick ut på en kvälls promenix och busade i snön. Asterix var helt crazy och förstjust av snön, hoppade runt som en grodda, sprang runt i 140 kilometer i timmen, ja han var helt speedad hunden av all snö. Härligt med yrväder och bus :)



Inga kommentarer: