torsdag 12 januari 2012

Blandis

Idag på eftermiddagen var jag med Asterix till veterinären, han fick sin vaccinationsspruta och så fyllde de hans pass med mera uppgifter. Allt gick bra där, han gilla stället och var glad att träffa andra smådjur där på kliniken. Och så charma han förstås alla tjejer han såg, e nog en riktig tjejtjusare har jag börjat kom fram till, direkt han ser en tjej gör han sig till för dem och de kommerju fram till honom direkt, lilla tjusaren ;)

   
I bilen påväg hem från veteriären.



Efteråt fick vi fika hos Nina, Leo och Wilmer. Där hann vi snacka av oss och så fick Leo leka lite med Asterix, då båda har mycket energi så passar det bra att de tar ut lite av den på varandra när de träffas.

Lilla Wilmer myser hemma

Kvällen fortsatte med jobb...jobb...det har blivit flera timmar framför skärmen för mig idag, men bra att ha möjligheten att jobba hemifrån vid behov. Man får mycket utfört i lugn och ro hemma. Och det e nog ganska coolt egentligen hur dagens teknik & data systemen fungerar var man än befinner sig....då jag tänker tillbax på tiden då jag och min bror fick vår första commodore 64, det var tider det och ny teknik på 1980-talet. Idag är man ju typ ute om man inte äger en smartphone, ipad, nån sorts spelkonsol. Jajaa, få se vad som blir nästa pryl som vi vill "ha" och tycker vi behöver...
Ljus-bollarna tycker nog jag får lysa klart ännu i fönstren fast det imorgon är "tjugondag knut". Det är ju så mörkt och trist ute nu just, (då all snö har regnat bort igen, suck!), så då får nog mycket av jul-belysningen bli kvar en tid till att lysa upp runtom i huset så är det lite mysigare stämning en tid till framöver. Julen varar väl till påska...."fniss, fniss" :)
 
Kvälls promenixen avklarad och så hann jag snappa mellan tv kanalerna, inga roliga serier eller program ännu att följ med. När börjar de tillbax med några bra serierna detta år? 
Men min åsikt är nog att förut var det mycket bättre program att se och följ med på kvällarna, nu är det ju nästan bara mat, gå ner/gå upp i vikt, byggen, inreda, sång & musik tävlingar.... Nåja ett ok program hamna jag att kolla på ikväll "Gäster med gester", det var ju inte igår som man såg på det kan man säga, det e ju nog nästan lite som en klassiker det för de första programmen började sändas år 1982. Trevligt med återupplivning av såna program man växt upp med, mera sånt tycker jag, det var bättre tv förut!

2 kommentarer:

Fatous Intensive sa...

Lilla sötnosen! Asterix, alltså ;-) Han har ju nästan namnsdag idag (fredag) då vi firar Knut, pussa honom lite från mig! Fint att ni var hos veterinären - och att han charmar alla tjejer låter ju bara bra med tanke på framtiden, ha ha... ;-) Trevlig helg till er alla!

Sophia sa...

Ja, han e nog så söt lilla Asterix och han var jätte duktig kille hos veterinären :)
*Tiihii* ja, han kan nog redan med tjejerna så det blir bra för framtiden...
Ni ska också ha det bra, vi hörs!