tisdag 7 februari 2012

Bokfest

Varit och kollat på årets bokrea som har börjat här i stan, fanns många bra böcker att välja mellan. Blev där i bokhandeln ganska länge då man lämnar att se och "snabb" läsa genom böckerna som finns ut för fest priser. Kom hem med några stycken, blev bland annat några nya kokböcker. Det jag gillar med kokböckerna är alla fina bilder de brukar ha med i dem och så tycker jag också man blir mera inspirerad av att testa på olika recept via bilderna för olika rätter. Här nedan är några av böckerna jag skaffade hem.

Min stora feta grekiska kokbok - Alexandra Pascalidou
&
Jamies Amerika - Jamie Oliver


Snygg baksidetext på Jamies Amerika bok!
Och boken hade så snygga bilder från USA,
därför blev det ett självklart val att denna bok ska jag ha!
Mmmm allt från hamburgare, sötpotatispaj, cheesecake till
mexikanksa recept, fint med 120 recept samlade
från New York till New Orleans.
USA, det landet är nog GILLA GILLA :)



Fräscha bilder är det på Alexandras boks baksida,
jag har alltid varit lite fascinerad och nyfiken av landet Grekland och så tycker jag jätte mycket om grekisk sallad så därför blev detta bokval också ett toppen köp. Hoppas jag blir ännu mera inspirerad nu av grekisk mat och kanske tar vi oss snart till landet och upplever allt på "riktigt" där ;)


*****************************************************************************************


Jag passade på att gå ut på promenad direkt efter jobbet idag,
då det ännu var och är ljust nu då man kommer hem.
Äntligen ljusare tider, snart vår...eller... :)



Och detta foto måst jag bara lägg upp!
Allt skall man se ut efter vägen då man är ut på promenad,
tror det är någon som har haft lite bråttom och
glömt sin handduk i trädet vid vägen,
hahaa...får se hur länge den blir att hänga där på kvisten...
....tills ägaren hämtar hem sin handduk...*fnissar*

Inga kommentarer: