onsdag 8 februari 2012

Hohoo

Full fokus, hjärnan på högvarv, startade igång morgon med tidig promenad med Asterix, men han var så trötter så han nästan skulle viljat stanna hemma i sin bädd. Men vi gick en sväng och allt gick bra.
Idag har det varit en liten dag "in i skärmen" Hohoo vad ska man göra om man inte ska få kaffe när man får de där dipparna för att få upp växeln igen, exakt, mera koffein då så man får den där lilla kicken och orken tibax för att fortsätta :)

Lyxade till att fixa Kaffe Latte åt mig idag.

Jag tror vi har en liten vege-dog i huset, Asterix gillar frusna grönsaker, ja alltså varje gång jag öppnar vår frys så kommer han i full fart till mig och önskar att jag ska servera honom grönsaker. Här nedan mumsar han på ärter-maj-paprika blandat med grynost....vilken kombination....men visst om han gillar det så får han det som belöning, då han är/varit snäll och gjort något bra ifrån sig.




Dukat och Klart för lillördags middag.
Fixade till middag för 4:a ikväll, (jag tycker det är avkopplande att få gör mat efter en dag med mycket jobb framför skärmen), Ja, det är avkopplande att få gör något annat än bara sitta och stirra in i skärmen som man ganska ofta gör flera timmar per dag....

Jag bjöd ikväll över fina mammi & rara pappi på mat, tyckte de behövde få vila en kväll från allt nytt och bara kom till dukat bord hos oss. Så det fick bli en liten lillördags middag med lax och tillbehör. Jag gillar all sorts fisk & skaldjur, kan nästan äta det varje dag, så gott bara man vågar använda kryddorna då man tillagar olika maträtter. Jag brukar säga att det är kryddorna som gör maten, så våga använd dem och testa nya kombinationer, köp hem nya kryddor och så mitt i allt hittar man nya smaker för olika rätter. I min kryddlåda finns det all slags kryddor och de används nog flitigt.
Menyen blev -
UgnsLax med Sweetchili & Kokosflingor, kokt Potatis och morötter,
Samt kokt Ris, Grönsaker och Salladsmix.

Lite kvällsgott oxå med MUST,
lite roligt namn på godiset men ojoj så gott -
SEASALTLAKRITS

Inga kommentarer: