måndag 30 januari 2012

Rullar

Mitt fin fina kort som jag har på min jobb anslagstavla,
Jag hatar Måndagar!

Har nu testat på att göra min allra första hemmagjorda vårrullar, jag älskar ju asiatisk & stark curry/chili kryddad mat så det blir ganska ofta såna maträtter hemma hos oss. I vårrullarna gjorde jag en fyllning med grönsaker och kantareller, blev nog super gott. Men det tar ju lite tid att gör dessa rullar då degen skall fixas och kavlas, fyllningen hackas och stekas, och så skall det rullas ihop vårrullar som tillslut skall stekas, ångkokas eller friteras. Så ett bra tips om du skall gör hemmagjorda vårrullar är att inte vara hungrig på sekunden utan gör dem på samma gång som du har en bakdag eller mat fixardag eller när du har lust och tid för att testa på att gör lite annan sorts maträtt hemma. Det börja oxå annars dofta plättar när jag gjorde rullarna så Andreas trodde jag stekte plättar åt honom, tiihiii han blev lurad...inga plättar idag...

Det blev 8 stycken homemade Spring Rolls
med mycket chili sås och soja, gottigott :)

Bbbrrr har varit lite kyligare idag, nästan så att man måsta sök upp e extra par sticka-sockor ikväll. Men medans jag och Asterix var ut på promenix så hade gubben hemma satt på bastun så det var toppen att få gå och värm upp sig och ladda upp med lugn energi inför denna vecka :)

Skönt Med Bastun och Värmen,
skall nästan kunna gå varje kväll i den då det är vinter och kallt!


*fniss fniss* Här söker vi efter godsaker i tomt mjölkpaket...var finns gotti nanna...hhmm...
Men tillslut var det inte mycket kvar av paketet och grönsakerna var uppätna,
de e så roligt att få sök efter grejer nu just tycker Asterix.

Inga kommentarer: