onsdag 1 februari 2012

"Ett/Två dagen" 1/2-2012

Fint med onsdag och det trevliga "bull fikat" som min grupp på jobbet brukar säga...Det e typ ett måste att gå på onsdags fikat annars kan man missa mycket gott både det som bjuds på till kaffet och det som ventileras på pausen... Idag fick vi kladdkakemuffins med grädde och/eller smoothie med bär & frukt, så energin tog lite mera fart på eftermiddagen av fina bull fika....

Kladdkakemuffins med grädde och
Smoothie med bär & frukt gav bra med energi!

Ja-a-då, varit en liten fixat, planerat, kollat, söknings kväll för mig, tror det börjar ta sig nu med allt jag funderat att få plats och få klarhet i för februari månaden. Tänk det är februari nu redan och jag tror det kommer att bli en super bra månad med mycket gött :)

Kallt om armar & fingrar är det nu om dagarna, bbrrr fy inte bra med kalla vintrar, jag mår bättre av värmen och solen! Hade till och med dubbel vantar på mig på kvällens promenix, annars skulle nog mina fingara bli till is. Men nu tänker jag ta tag i detta och gör ett par värmande armvärmare åt mig, som man oxå kan använda när man skriver på datorn. Jag sökte upp ett enkelt mönster på nätet ikväll och hittade ett som skulle passa mina stick-kunskaper, ska nu då försöka mig på detta projekt och få nya värmande armvärmare i vinter. Bara mitt tålamod håller...och de blir som jag önskar....Och nu pysseltjejerna har jag nytt pyssel på gång tills det är vår nästa träff med pysselgruppen. Yepp, yepp --> ny månad nya möjligheter!

Armvärmare projekt....

2 kommentarer:

Jessica sa...

Halloj! Hittade hit via Annas blogg. Kul att följa er och se vad ni snåssar på med där borta. Vilken söt familjemedlem ni skaffat er.
Ha det bra och hälsa Andreas!

Sophia sa...

Hejsan Jessica!
Vad QL att du hittad hit :) och roligt att hör av dig, längesedan! Hoppas ni har det fint med allt.
Ja, vår lilla valp Asterix håller nog oss igång men är nog så söt och rar. Andreas hälsar tibax åt Er alla. Vi hörs!