måndag 2 januari 2012

Måndags feelis

Jaja hoohoo dessa måndagar, de e oftast tröga och tråkiga. Men idag blev det lite bättre då min fina rara syster Erika kom på besök, äntligen får vi träffas :) Det börja bli en tid sedan vi sågs...då hon bor i vasa och jag här på åland så e avståndet lite långt för att ses. Hon ska nu bli här hela veckan så vi ska nog hinna med mycket QL tillsammans! Ikväll blev det en hemma kväll med Lasagne middag (gjorde då en med köttfärs och en med tonfisk, då jag inte äter "rött kött"). Det e inte så ofta man gör Lasagne, tar ju lite tid att rör ihop alla såser...men nu efter all jul/nyårs mat var det jätte gott med italiensk mat. Och efteråt fick jag ut alla på en liten promenix i mörkret, så skönt med frisk luft och nu kommer vi att sova gott inatt :)



Dessa sköna Yogasockor rekommenderar jag till fossingarna, toppen bra att ha när man går på yogapass men jag använder också dem hemma för de både värmer ju och luftar tårna på samma gång ;)
Tack mamma för julklappen, du får gärna sticka några par till åt mig.



Fick idag en fin leverans från närpes/färjan då solbergs familjen kom tillbax hem.
En lökburk, Popcorn med Sweet Caramel smak och rostade soja bön mix mmm, de e så goda! Och så fick jag en fin bok med titeln "Min egen trädgårsbok" så nu kan jag kanske börja komma igång lite med planerna för trädgården som ska börja ta form efter vintern.
Tack så mycket Nina & Mathias för grejerna :)


Nu ska vi snart ta natt här på björkudden, Asterix sover redan bredvid mig efter han har Charmat och visat upp sina konster för min syster "fnissar lite åt hans trix" lilla sötis ;)

Inga kommentarer: