fredag 6 januari 2012

Family

Äntligen lite vit på marken då vi vakna idag, börjar nog blir på tiden det kommer snö nu! Men jag önskar nog mera snö i vinter så det blir ljusare ute.
Idag har det varit relax fredag "röd" dag med gänget/familjen. Vi började dagen med god brunch och bada bastu efteråt, skönt det ibland att gå i bastun mitt i dagen så får man igång kroppen och knoppen i lugn och ro. Syster Erika och hennes kille Björn hade nu sovmorgon men när Andreas börja stek bacon till brunchen så vakna de av mat doften :P

På eftermiddagen kom morsan och farsan på besök, mycket trevligt men lite ovanligt kändes det...att ha dem här nära nu på ön... Jag fixade fika åt oss och så prata vi om deras nya boende här i stan. Nu i helgen har det flyttat hit till Åland och installerat sig i sin lägenheten. Spännande tider nu för dem, blir nog bra att ha dem närmare när man behöver hjälp med saker och ting. Jag önskar dem lycka till och hoppas de börjar trivas med allt här; jobb, miljön, stan och att de får vara närmare oss :)
Vi hann också alla (vi & brorsan med familj) vara och kolla deras boende, vi var 10 personer i deras tvåa idag...fnissar, men finns det hjärterum så finns det också stjärterum eller hur är det man brukar säga ;)

Ikväll var vi hos oss här på björkudden på fredags taco, det e enkelt att fixa till när man är många och det blev riktigt gott. Jag testade också att gör taco-räkor, blev riktigt gott, för man brukar ju alltid bara gör taco-såserna med köttfärs eller kyckling. Grabbarna ville ju också förstås ha efterrätt, så då gjorde vi enkel fruktcocktail med vispgrädde. Det gick nog hem hos dem, men jag blev sugen på pepperkakshuset så ikväll fick det sin början att gå i ner i våra magar, vi plocka av det lite godisar och bitar här och där, det e nog bäst att äta det nu medans det finns smak kvar av pepparkaka :P

Taco middag hos oss.



Before AND After....
Får se hur mycket det finns kvar av det efter helgen....

Inga kommentarer: