torsdag 8 mars 2012

Kvinnodags tips

Idag firas då kvinnodagen runt om i världen och dagen till ära har jag pysslat om mig själv med att lugna sinnet och minska på stressen. Efter jobbet åkte jag på poweryoga,  det var super skönt! Det är ju viktigt för oss människor att skapa balans mellan kropp och psyke. Samt skall man alltid komma ihåg att mycket vila och återhämtning behövs för att hålla en hälsosam livsstil, så jag tipsar alla som tränar hårt och är aktiva att också kom ihåg att pyssla om dig med lugnare "pass/övningar" mellan dina aktivare tränings dagar och det för att hålla livsstilen bäst samt skall det förstås fyllas på med energirik kost och bra mat 5-6 gånger per dag. Många glömmer att de under träning bryter ner muskler och att muskelmassan faktiskt ökar först när man vilar. Så kom ihåg att kosten har en stor betydelse för energibalansen när de gäller att balansera vårt energiintag med vår energiförbrukning och för att uppnå god hälsa. Kost, träning och vila är viktiga delar för oss alla. Nu skall jag fortsätt med min vila, skönt :)


Lär dig vila i dig själv!
Uppnå avslappning, självkännedom!
fysisk och psykisk hälsa!

We Can Do It!
Ha en fortsatt fin dag/kväll alla rara kvinnor :)

Visst du att…
95 % av dina beslut är inte fullt medvetna
utan de sker oftast av gammal vana!

Inga kommentarer: