tisdag 14 februari 2012

Åbo ~ blandis

Är nu just i Åbo och gårdagen måndagen gick ju så snabbt, jag åkte ju hit till fastlandet redan på söndagen och tillbringade kvällen med snälla vännen Maria. Det blev indisk middag och en hel del uppdatering för oss = mycket tjej-snack, riktigt trevligt att äntligen hinna umgås lite med min ungdomsvän, det vill ju bli allt för sällan man kan träffas nu för tiden då vi inte bor så nära varandra....fast ändå har vi ju ganska nära, de e ju bara lite havsavstånd mellan oss...

Snyggt med indisk inredning.

Lite annat upplägg av maten var det på den indiska restaurangen där vi käka middag,
men sååå gott det var med en massa indiska kryddor, Yyaammiiii!
Naan och Chapati bröden e helt ljuvligt gott att dippa i såserna,
för egentligen behövs det inga bestick till indisk mat,
man skall äta maten enkelt med "bröden"...
men det e ju inte så vanligt här hos oss att man inte har tillgång till bestick vid måltiden.



Igår blev det stan och så besökte jag jobb-kontoret & kollegorna här, trevligt att också se hur de har det och att träffa gänget här i åbo. Det e ganska lätt att hitta här i stan, enkla gator och bra då det e ganska mycket enkelriktat så känns det som det e mindre trafik. Och det e så fint med aura flod som går genom stan, fint att gå vid den fast det e vinter men säkert e det mycket mysigare att va där sommartid.
Igår eftermiddagen blev det då TYKS för mig och så det e nog mest lugna timmar....och dagar som finns på mitt schema denna vecka. Lite konstigt att bli uppassad med allt här, men snäll personal har jag runt mig och det e inte alls illa att få all mat serverad på sängen :) Så idag på vändagen fick jag frukost på sängen, (men saknar nog förstås att få vakna upp hemma i egen säng!).

Vändags Frukosten....helt ok,
jag gillar ju gröt men kanel sakna jag!


Och de fin fina kläderna,
fast Rosa e ju snyggt och "tossorna"
har ju sin egen charm....hahaa :)

2 kommentarer:

Mona Melin sa...

Hejpådej & hälsningar från ön på alla hjärtans dag. Skönt att höra att du blir ompysslad. :)

Sophia sa...

HejSvejs :)
Tack för fina hälsningar från dig och ön, vi ses nästa vecka. Hälsa och ha det bra, kram!