fredag 17 februari 2012

Vasa Stan

Kör här mot vårt nästa stopp --> Solf


Idag steg vi bara upp och hoppa i bilen för att starta vår färd mot nästa stopp.... Vi åkte idag vidare till Solf för besök till Andreas syster med familj och vårt söta gudbarn G. Han e en morgonpigg kille, (han brukar stig upp redan runt 5-6 tiden...ojoj tidigt tycker nog jag...), så därför passa vi på att åka till dem på frukost träff. Bordet var dukat med så mycket gott, värsta lyxen att få kom till bords och vilken super start vi fick på fredagen :)



I solf hos fina familjen Storfors blev vi bjudna på en utsökt frukost med mycket gott :)
Super fin start på fredagen, tack snäll svägerskan Sofia för dagens frukost!

Mot Vasa, e snart i stan här och fram vid vårt nästa stopp,
--> till Brändö och hälsa på min bästa syster Erika


Fastlagsbulle fika hos min syster,
å bulle med mycket mandelmassa ska det va!

Lite hade det nog ändrast i Vasa sedan jag senast var dit och när jag själv bodde-studerade där. Vi strossa runt i stan och gjorde lite butiks ärenden här och där. Men höjdpunkten på dagen var nog att vi gick till Amarillo på mat, det var ett av mina favvo ställen när jag bodde i Vasa. Alltså djävulssylten e ju så sjukt god, nu ska jag nog absolut lär mig själv att gör den hemma.


Amarillo Nachos, super som försnacks när man väntar....
Lite av den mat vi beställde in idag,
super bra som vanligt :)

Då vi var mätta i magrna och bilen full med grejer så blev det att kör tibax mot närpes....
(nånej, jag var faktist lugn med min shopping idag, det blev mera att va ut å kolla utbudet).



Och det e ganska vanligt att man ser dessa växthus ljus
nu just när man kör runt i byarna här uppe i Närpes.

Då tillbax "hemma" efter en hel dag ute på besök och stan.
Toppen var det att avsluta dagen med varm bastu och kvällsfika med svärföräldrarna.



"Liten & Stor" myser tillsammans.
Asterix & Baloo har busat hela dagen,
här vilar de äntligen lite...
Och här en trött liten hund, lite tungt kan det vara att
va på sin första resa.
Idag har snälla Maja sköt om honom, allt hade gått bra,
Snäll liten Asterix :)






 Oj vilken dag det blev, mycket smått & gott.
Ha en fortsatt fin Helg rara Vänner!
Kanske vi ses på stan :)

Inga kommentarer: