måndag 9 april 2012

Denna långhelg


Vår fina "Påskbrasa"
Närmast brasa vi kom denna Påsk var denna lilla brasa i tunnan.
Det eldas inga brasor i Påsk på Åland,
så det är en tradition som jag saknar från mina hemtrakter,
där det alltid eldas Påskbrasa.
Men snart blir det Majbrasa här på Ön så då skall det eldas :)
(tror nog det finns en liten pyroman i mig, har alltid gillat att elda brasor *fnissar*)


Lite projekt har gubben min donat med denna långhelg.
Han har kaklat golvet i vårt lilla elektrorum (som jag kallar det),
Vi kakla av det kakel som lämnat kvar efter byggtiden,
och jag tycker det blev super snyggt resultat.
Det e nog så bra att jag har en duktig och händig sambo,
han fixade nog golvet så snyggt :)


Så Fint på trappan!
Hos Nina & Mathias är det alltid fint vid ingången och i trädgården,
hon hittar alltid så snygga grejer och pysslar så fint ute hos dem.
Man blir så glad att kom till dem när man blir -
Välkommen med snygga ute blommor, krukor, skyltar m.m.
Tror jag borde ha henne att hjälp mig mycket,
när jag snart skall "börja" fixa i egen trädgård :)

Inga kommentarer: