tisdag 21 februari 2012

Kalas

* Fastlagsbullor från Närpes Bröd*
GOTT GOTT :)

Grattis Gulle Andreas

Ikväll har vi firat min sambos födelsedag med familjen hemma hos oss.
Andreas fyllde år igår men då var vi på resande fot så därför fick det bli kalas ikväll, han har fått många fina presenter och fetisdagen till ära mumsade vi förstås på fastlagsbullar till kaffet. Gott Gott med MYCKET mandelmassa ska det vara i bullorna, (och helst vill jag ju ha kokos mandelmassa, mmm kokos e bäst!).

Födelsedagskalas och Fastlagsfika med bullor
och rostade mandlar doppade i choklad med kanelglasyr.



Denna bok skaffade jag i helgen, så rolig att läsa, hahaa :) så många roliga texter och ord.
Boken handlar om den dialekt vi pratar i Närpes, t.ex. olika meningar, ordlista och sångtexter...
Rekommenderar den starkt till alla som vill lär sig mera om dialekten!
TÅLSCHE TALAR DI TÄISCHE
(Närpesboan vill säj)
Denna mening måst jag nog dela med mig, den e så bra, hahaa: 
- Konserten var så otroligt bra så man vet inte hur man ska finna ord.
- Sembär a man huöth.

Inga kommentarer: