torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag

Idag firas det Alla hjärtans dag / vändagen. I Finland har dagen uppmärksammats sedan år 1987, vilket betyder att denna hjärte dag har inte firats så länge i landet....
Hoppas flera av Er har fått umgås och ha en massa kärlek tillsammans med de ni tycker om <3

Jag har firat min dag tillsammans med min stora kärlek och mannen i mitt liv <3 Andreas. 
Ikväll hade jag fixat ihop en liten överraskningsmiddag åt oss tills mannen kom hem ur jobbet, jag hade bakat hjärte-scones med majsmjöl och till förrätt hade jag gjort hjärte-sallad av bondost, (tiihii :P lite kreativ ska man va ibland när man fixar middagar). Som huvudrätt käkade vi Bouillabaisse med saffran, (= fransk fiskgryta eller fisksoppa) och till soppan serverades då hjärte-scones och en klick crème fraiche smaksatt med vitlök och/eller aioli med lime. Jag hade också planer och fixat till en efterrätt åt oss men vi blev så mätta i magarna så vi tänkte att vi tar efterrätten senare vid tv:n. Fast en stund efter middagen fick vändags besök av mina föräldrar och pappa hade tagit med fastlagsbullar åt oss så det blev att fika med dem = tea och fastlagsbullar.

Hjärte-Scones


Hjärte-Sallad med Bondost


Fisksoppan kokar.





Mera fastlagsbullar.....

Inga kommentarer: