tisdag 9 oktober 2012

Livsyoga - bättre balans

Har ikväll varit på Livsyoga pass, alltid lika bra för kropp och knopp att få varva ner. Jag säger det igen, trodde jag aldrig skulle klara av att gå på dessa 'lugna' pass. Som flera vet av, de som känner mig så är ju jag en ganska energisk & livlig person som gillar när det är fart på :-)
Men för att få en bra balans för mig är nog att man ska varva livliga pass med lugnare pass. Då får man bättre balans och hittar olika tekniker som gör att man kan utvecklas och lär sig att anpassa sin träning rätt efter vad kroppen klara av att göra just idag.

Här nedan, lite kort info om Livsyoga:
Livsyoga är en unik kombination av dynamisk yoga och medvetenhetsträning. Genom att träna Livsyoga stärks nervsystemet och blockeringar frigörs i kroppen, vilket gör att du får ett ökat energiflöde och mer livskraft. Den hjälper dig att komma i bättre balans genom att arbeta med olika kroppsställningar, andnings- och avslappningsövningar samt meditation.



Okej, säger så....viljan!
Med tiden borde jag också klara av denna övning,
då jag tar fram min envishet på riktigt :-)

Inga kommentarer: