fredag 12 oktober 2012

Festival fredag


Fin fredag med mycket gott har det varit och blivit idag :)
SÅ ska det va, fredags koppla av känslan e alltid lika toppen,
att inleda helgen med avkopplande grejer och
med fina vänner gör att man blir både varm i kropp och knopp!

Dagens lunch blev jag och mina kollegor bjuden på hos vår rara kollega S.
Vi fick kom hem till hennes fina lägenhet i stan och äta god lunch, 
tack för god mat och dryck :)



Ikväll blev det att besöka stans kultur- och kongresshus i Mariehamn. Jag, sambo A. och vår vän M. åkte dit för kolla in årets Fotofestival som pågår där denna helg -> fredag & lördag.
Där kunde man som besökare ta del av utställningar, tävlingar och föreläsningar. 


Efteråt gick vi vidare ut på middag.
Vi fick bord på restaurang dinos, som finns i en av stans gamla trähus från 1860-talet.
Det var längesedan vi besökt dinos, och vi fick både bra service och god à la carte mat.

Och jag önskade till min rätt att få en stark&kryddig sås, och JA,
jag fick nog det, har inte ätit eller ens fått tag i så kryddig sås på jätte länge. 
Det är nog senast jag var i thailand som jag fick en sån stark&kryddig sås, mums jag gillade den.
Så de som verkligen vill ha stark sås, gå till dinos och beställ den så får du eld i munen och värme i kinderna.
Det fick nu jag iallafall, för oftast brukar starka såser alltid vara för 'svaga' för mig...
 men denna sås, den var HOT, rökig/kryddig/hothot sås mums :)

Lite bilder från kvällens middag här nedan:



Inga kommentarer: