söndag 25 november 2012

Blossa 12 & Lussekatter

Idag blev det att baka lite, som sagt det närmer sig jul så dagens bak blev lussekatter. Yes, man ska va ute i tid....eller jag vet hur det e hos oss, (det e typ enda bullen som jag och sambon äter, vi älskar saffran!) Så det kommer inte att ta många dagar så e alla lussekatter sluta. Vilket betyder att det var bara första baket av lussekatter inför julen, det kommer nog att blir flera flera gånger som de ska bakas hemma hos oss :)
Mums så goa och saftiga lussekatterna blev och de smakade super gott med årets Blossa 12. Det blev en bra smakupplevelse mellan saffran och den ljusa årgångsglöggen 2012 som smakar ingefära och yuzu (= japansk citrusfrukt). Det ska ni testa! Blossa 12 & Lussekattter!






1 kommentar:

Anonym sa...

Mums!
Här är det också lussekatter som gäller, så jag håller lite med att baka dem, tror jag.

Nu blev jag glöggsugen.